Uutta!‎ > ‎

#833 - Suomalainen versio YouTubesta julkaistu

lähettänyt VerkkoAps VerkkoAps 5.2.2013 klo 1.33   [ 5.2.2013 klo 1.34 päivitetty ]
Google Suomi julkaisi tänään ilmoituksen, jossa kerrotaan YouTuben suomalaisversion julkaisusta. Jatkossa sivusto löytyy siis myös youtube.fi osoitteen takaa.

Siirry YouTube Suomeen: www.youtube.fi

Blogissaan Google Suomi myös kertoo, että maailman suurin videoyhteisö YouTube on ollut myös suomalaisten käyttäjien suosiossa sen lanseeraamisesta lähtien. Väkilukuun suhteutettuna suomalaiset ovat yksi palvelun suurimmista käyttäjäryhmistä ja YouTube tavoittaakin yli 70 prosenttia suomalaisista.

Googlelta myös kerrotaan uudistuksen eduista seuraavaa:
Käyttäjät näkevät entistä enemmän suomalaista videosisältöä kun suuret ja pienet sisältökumppanit tuottavat uutta ja lataavat olemassaolevaa materiaalia palveluun. Paikallista sisältöä myös nostetaan sivuilla paremmin esiin. Etusivulta voi koska tahansa katsoa mitkä videot ovat tällä hetkellä katsotuimpia ja mitkä ovat nostaneet suosiotaan nopeimmin.
Suomalaiset sisällöntuottajat yhden miehen tai naisen tekijöistä suuriin mediataloihin voivat nyt sallia mainosten näyttämisen videoidensa yhteydessä ja näin tienata tuloja videoillaan.
Videoita YouTubeen ovat tehneet muun muassa juuri kaksi yleisö-Venlaa kahminut Duudsonit. Ryhmä on yksi palvelun ensimmäisistä sisältökumppaneista Suomessa. Muita ensimmäisen vaiheen sisältökumppaneita ovat oman kanavansa YouTubeen perustaneet MTV MEDIA, jääkiekon SM-liiga sekä liigajoukkueet sekä Solar Films.
Yrityksille YouTube on uudenlainen mainoskanava. “Mainostajille nyt lanseerattava YouTube.fi tuo ensimmäistä kertaa videomainonnan merkittävässä mittakaavassa verkkoon Suomessa. Samalla se yhdistää liikkuvan kuvan brändivoiman verkon yhteisöllisyyteen ja mitattavuuteen”, sanoo Googlen maajohtaja Anni Ronkainen.
Mainostajat voivat näyttää mainoksia videoiden tai hakujen yhteydessä tai YouTuben etusivulla. Mainokset voivat sisältää esimerkiksi etusivulla näytettävän videon tai interaktiivisia elementtejä, videoiden yhteydessä näytettäviä lyhyitä videomainoksia tai relevanttien videohakujen yhteyteen sijoitettuja tekstejä.

Joka kuukausi yli 900 miljoonaa ihmistä katsoo videoita yhteensä neljän miljardin tunnin ajan. Joka minuutti YouTubeen ladataan yli 72 tuntia uutta videomateriaalia.

Lähde: Google Finland Press Blog


Comments