Uutta!‎ > ‎

#708 - Onko sinulta hukkunut joskus viesti Gmailissa?

lähettänyt VerkkoAps VerkkoAps 28.11.2012 klo 23.32
Onko sinusta joskus tuntunut siltä, että Gmail-postilaatikostasi olisi hävinnyt viesti, etkä löydä sitä? Älä huoli, on monia keinoja joiden avulla voit tutkia mihin viesti on saattanut päätyä.

Jos viestit ovat hukkuneet Gmail-tileistä, se johtuu todennäköisesti jostain seuraavasta syystä:

  • IMAP- tai POP- käyttöoikeuden määritysongelma
  • Asetukset, joita käytetään saapuvaan sähköpostiin, kuten suodatin tai edelleenlähetys
  • Harkittu tai satunnainen ihmisen aiheuttama toiminto tai mahdollisesti vaarantunut käyttäjätili


Googlen ohje neuvoo sinua tutkimaan, mitä viesteillesi on tapahtunut ja ohjaa sinua vaihe vaiheelta prosessissa, jotta voisit poistaa viestien hukkumisen mahdolliset aiheuttajat.

Vaihe 1: hae kaikki viestit

Kirjaudu Gmailiin, klikkaa sitten tätä ja valmistele haku.

Täytä hakukentät tiedoilla, jotka muistat varmasti. Jollet ole varma jostain kentästä, jätä se tyhjäksi (Gmail ei anna tulosta, jos täsmällistä vastinetta sanalle ei löydy tai jos sana on kirjoitettu väärin).

Haku-valikossa:

  1. Valitse sähköposti & roskaposti & roskakori.
  2. Napsauta Etsi sähköposteja -painiketta.
  3. Etsi viestiä/viestejä näytetyistä hakutuloksista.

Jollet löytänyt viestiä/viestejä, siirry vaiheeseen 2.

Vaihe 2: tarkista Kaikki viestit ja Roskakori

Klikkaa Kaikki sähköpostit Gmail-sivusi vasemmassa reunassa, jolloin näet, onko viestejä siirretty postilaatikostasi. Jos tämä ei toimi, jatka roskakorista etsimistä, joka on myös Gmail-sivun vasemmassa reunassa. Jollet näe Kaikki sähköpostit tai Roskakori-kuvakkeita, klikkaa lisää-linkkiä tunnusluettelon alareunassa.

Jollet löytänyt viestiä/viestejä, siirry vaiheeseen 3.

Vaihe 3: tarkista edelleenlähetys ja POP/IMAP-asetukset
  • Edelleenlähetys: tarkista asetusten Edelleenlähetys ja POP/IMAP -välilehdessä, onko edelleenlähetys käytössä.

    Jos on, varmista, että et ole määrittänyt asetuksia poistamaan Gmail-kopioita, tai Gmail siirtää viestit roskakoriin, kun ne on edelleenlähetetty toiselle tilillesi. Voit säilyttää kaikki viestit postilaatikossasi valitsemalla avattavasta valikosta säilytä Gmail-kopio postilaatikossa.

  • POP: Jos POP-palvelin on käytössä, varmista, että et ole määrittänyt asetuksia poistamaan Gmail-kopiota, tai Gmail siirtää kaikki viestit roskakoriin, kun ne ovat siirtyneet POP-palvelimeen. Voit säilyttää kaikki viestit postilaatikossasi valitsemalla POP-palvelimen latauksen avattavasta valikosta Säilytä Gmail-kopio postilaatikossa.

    Jos käytät viimeaikaista tilaa POP-palvelimen välityksellä, määritä POP-sovellus jättämään viesti palvelimelle.

  • IMAP: jos käytät sähköpostiasi IMAP-palvelimen välityksellä, varmista, että käytät suosittelemiamme IMAP-palvelimen asetuksia.
Vaihe 4: tarkista suodattimesi

Tarkista, oletko määrittänyt suodattimia. Suodattimet voivat siirtää saapuvat viestit automaattisesti tilisi muihin kansioihin. Tarkista Suodattimet-välilehti asetuksista, jotta voit määrittää asetuksesi, vaikka luulisitkin, ettet ole määrittänyt niitä. Varmista, että sinulla ei ole suodattimia, jotka poistavat sähköpostisi tai joiden vuoksi viestit ohittaisivat postilaatikkosi.

Jollet löydä viestejäsi kansioista Kaikki viestit, Roskaposti tai Roskakori tai suorittamalla hakua, ne on siirretty pysyvästi pois Gmailista. Viestit, jotka käyttäjät siirtävät roskakoriin, poistetaan sieltä 30 päivän välein. Tai käyttäjät voivat siirtyä roskakoriin ja valita sen välittömän tyhjennyksen.

Samoin voit palauttaa yhteystietosi 30 päivän sisällä näiden ohjeiden avulla.

Vaihe 5: tarkista tilisi käyttöoikeudet

Jollet löydä puuttuvaa tietoa, on mahdollista, että tilisi on vaarantunut. Jotkut käyttäjät ovat ilmoittaneet puuttuvista viesteistä luvattoman käytön tuloksena. Jos epäilet, että tiliäsi on käytetty, katso seuraava artikkeli Tilini on vaarantunut.


Lähde: Google


Comments