Uutta!‎ > ‎

#584 - Ihmiset ovat verkossa - kuinka yritykset tavoittavat heidät?

lähettänyt VerkkoAps VerkkoAps 14.9.2012 klo 2.52
YouTuben Pohjois- ja Keski-Euroopan johtaja David Benson vieraili Suomessa Mainostajien liiton seminaarissa puhumassa kuluttajakäyttäytymisen muutoksesta ja siitä kuinka suomalaiset yritykset voivat tästä hyötyä. 

Benson on työskennellyt Googlella vajaan vuoden, mutta hänellä on erittäin pitkä kokemus mainosmaailmasta. Reilun kahdeksan vuoden mainostoimistokokemuksen lisäksi hän on vastannut viestinnästä muun muassa Fordilla, Toyotalla, Nestlellä ja Lorealilla.

Kuinka kuluttajakäyttäytyminen on Bensonin mukaan muuttunut? "Aikaa vietetään entistä enemmän verkossa. Mutta pelkkä käytetyn ajan kasvu ei kerro koko totuutta: nykyisin nimenomaan useimmat merkitykselliset hetket vietetään verkossa. Kun ihmiset tarvitsevat tärkeää tietoa jolla on vaikutusta heidän päätöksentekoonsa se saadaan useimmiten digitaalisesta maailmasta."

"Suomessa yritysten kommunikaatio on edelleen paljolti printtiin perustuvaa. Se ei heijasta kuluttajien tarpeita. Kuluttajat etsivät palvelua digitaalisesta maailmasta - eivät siksi että he olisivat kiinnostuneita digitaalisista asioista vaan koska he haluavat asiat silloin kun he tarvitsevat niitä, eivät silloin kun me haluamme antaa ne heille."

"Kalastakaa siellä missä kalat liikkuvat. Jos ette ole verkossa kuluttajat siirtyvät kilpailijoidenne puoleen", Benson sanoo.

Bensonin haastattelun voi katsoa alta sekä tietysti YouTubesta.


Lähde: Google Suomi

Comments