Driveltä poistettujen tiedostojen palauttaminen

Pääkäyttäjät voivat palauttaa organisaation käyttäjien Driveltä poistamia tiedostoja. Tämä helpottaa varmistamaan, että tärkeää tietoa ei menetetä jos esimerkiksi käyttäjä vahingossa poistaa väärän tiedoston. 

Huom: Tämä koskee tiedostoja, jotka on jo poistettu myös Driven roskakorista. Kun käyttäjä poistaa tiedoston Driveltä, tiedostot siirtyvät ensin roskakoriin, joka pitää erikseen vielä tyhjentää käyttäjän toimesta. Roskakorissa olevat tiedostot käyttäjä voi käydä itse palauttamassa Drivelleen. 

Drive tiedostojen palauttaminen pääkäyttäjän toimesta:

  • Voit palauttaa yhden käyttäjän Driveltä poistamat tiedostot kerrallaan.  
  • Voit valita aikavälin, jonka aikana poistetut tiedostot palautetaan. Maksimissaan 25 päivän ajalta voidaan palauttaa tiedostoja. 
  • Jos käyttäjä on jakanut poistetun tiedoston muiden käyttäjien kanssa ja kyseinen tiedosto palautetaan, täytyy jakaminen muille henkilöille toteuttaa uudestaan. 
  • Jos käyttäjän tallennustila on täynnä, poistettuja tiedostoja ei voida palauttaa ennenkuin tallennustilaa on tarpeeksi vapaana.
Näin palautat tiedosto:
  1. Kirjaudu Google Apps hallintapaneeliin pääkäyttäjätunnuksella
  2. Valitse Käyttäjät ja avaa yksittäisen käyttäjän tiedot klikkaamalla hänen nimeään
  3. Valitse Admin Undelete icon -painike oikeasta yläkulmasta
  4. Valitse aikaväli, jonka ajalta poistetut tiedostot palautetaan. Maksimissaan 25 päivän ajalta voidaan palauttaa tiedostoja.
  5. Valitse Palauta tiedot

Varmista onnistunut palautus tarkistamalla, että palautettu tiedosto löytyy käyttäjän Driveltä.